HAFTANIN SÖZÜ

"Rüyaları gerçekleştirmenin en iyi yolu uyanmaktır"



1 Nisan 2015 Çarşamba

Yahya Kemal- SESSİZ GEMİ

Sessiz Gemi

Artık demir almak günü gelmişse zamandan 
Meçhule giden bir gemi kalkar bu limandan. 


Hiç yolcusu yokmuş gibi sessizce alır yol; 
Sallanmaz o kalkışta ne mendil, ne de bir kol. 

Rıhtımda kalanlar bu seyahatten elemli, 
Günlerce siyah ufka bakar gözleri nemli, 

Biçare gönüller! Ne giden son gemidir bu! 
Hicranlı hayatın ne de son matemidir bu. 

Dünyada sevilmiş ve seven nafile bekler; 
Bilmez ki giden sevgililer dönmeyecekler. 


Bir çok gidenin her biri memnun ki yerinden, 
Bir çok seneler geçti; dönen yok seferinden.



Yahya Kemal Beyatlı


1 yorum:

  1. Merhabalar.

    Yahya Kemal Beyatlı'nın "Sessiz Gemi" şiiri, herkes gibi beni de çok duygulandırır. Her ne kadar bu şiir her okuyanı belli bir noktaya odaklasa da ben aynı zamanda çok değişik noktalara odaklanırım. Bu duygu herkesin ölümden, hasretten, ayrılıktan anladığı kadarıyla derindir.

    6 beyit ve 12 satırdan ibaret olan bu dizelerle ölüm ayrılığını o kadar güzel anlatmış ki, ben bundan daha güzel bir anlatım varsa da henüz yazılmamıştır diyorum.

    Paylaşımınız için teşekkürlerimi sunarım. Bu şiirle bizleri yeniden bir araya getirmekle çok iyi ettiğinizi bilin lütfen.

    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil